Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti EKO-KRBY s.r.o. pre eshop www.ekokrbysro.sk je:
Obchodné meno: EKO – KRBY s.r.o.
Sídlo/miesto podnikania: Komenského 60, 943 01 Štúrovo
IČO: 51 910 284
DIČ: 2120831856
IČ DPH: SK2120831856
IBAN: SK13 1100 0000 0029 4406 1723
Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka č.: 46404/N, Okresným úradom Nové Zámky, číslo živnostenského registra: 440-38619
E-mail: info@ekokrbysro.sk
Tel. číslo: +421 918 469 799
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj
Odbor výkonu dohľadu
Staničná 9
P. O. BOX 49A
950 50 Nitra 1
tel. č.: 037/772 02 16
I. Základné ustanovenia
Všeobecné obchodné podmienky na webovej stránke e-shopu www.ekokrbysro.sk upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy. Jednu stranu kúpnej zmluvy tvorí obchodník – spoločnosť EKO-KRBY s.r.o. , so sídlom Komenského 60, 943 01 Štúrovo, IČO: 51 910 284, DIČ: 2120831856, IČ DPH: SK2120831856, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka č.: 46404/N, Okresným úradom Nové Zámky, číslo živnostenského registra: 440-38619 ako obchodník a/alebo poskytovateľ služby (ďalej len obchodník), druhou stranou je spotrebiteľ. Ďalšie informácie o obchodníkovi sú uvedené v sekcii „O nás“.
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.ekokrbysro.sk. Nákup tovaru v zmysle predchádzajúcej vety môžu uskutočňovať spotrebitelia s tým, že spotrebiteľ, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.ekokrbysro.sk a príslušnými právnymi predpismi.
Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a s inými relevantnými právnymi predpismi.
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj, Odbor výkonu dohľadu, Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1; tel. č.: 037/772 02 16.
Reklamačným poriadkom sa rozumie dokument s názvom Reklamačný poriadok, ktorý vydal obchodník a s ktorého znením sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť na stránke www.ekokrbysro.sk, prípadne v sídle obchodníka.
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP vrátane reklamačného poriadku a spôsobu dopravy a s nimi súhlasí v platnom momente odoslania objednávky.
Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej podmienke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemného loga či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
Kúpna zmluva
Kúpna zmluva sa realizuje na základe elektronickej objednávky kupujúceho v našom internetovom obchode. Kúpna zmluva musí obsahovať údaje ako sú: Názov a sídlo spoločnosti v súlade s obchodným registrom, meno a priezvisko, kompletnú adresu, názov tovaru, kontaktné údaje kupujúceho (tel. číslo, e-mail), spôsob platby, presnú adresu doručenia tovaru. Takto vyplnená kúpna zmluva sa považuje za záväznú a je v súlade so Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov – zmluva uzavretá na diaľku. Vyplnené údaje budú v zmysle Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (výnimkou je osoba zabezpečujúca prepravu tovaru). Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná
v systéme obchodníka a vzniká obchodný vzťah medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Najneskôr do 24 hod. (pracovné dni) sa obchodník skontaktuje so spotrebiteľom. Objednávka sa overí, spôsob dopravy- oznámime možnú dodaciu lehotu, termín odberu, spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.
II. Bezpečnosť a ochrana informácií
Obchodník prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a marketingových akcií obchodníka a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe atď. Viac informácii o bezpečnosti údajov nájdete v sekcií Ochrana osobných údajov a poučenie o cookies.
III. Prevádzková doba
Objednávky cez internetové obchody obchodníka: 24 hodín denne, 7 dní v týždni cez email. A telefón v pracovné dni počas otváracích hodín.
IV. Ceny
Cenník obchodníka je zverejnený na stránke www.ekokrbysro.sk a obchodník si vyhradzuje právo na jeho jednostrannú aktualizáciu (ďalej len „cenník“).
Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú ceny vždy aktuálne a platné ceny, pokým na stránke nie je upozornenie údržby stránky, produktov a cien. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, prípade všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod.
V. Objednávanie
Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednávania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou, vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky, poprípade telefonicky.
Objednávať je možné prostredníctvom elektronického obchodu www.ekokrbysro.sk , emailom na adresu info@ekokrbysro.sk, telefonicky na uvedenom čísle v sekcii kontakt.
Platobné podmienky
V hotovosti pri prevzatí (dobierka). Pri prevzatí tovaru spotrebiteľ platí cenu za tovar + cenu dobierky alebo prepravy. Vlastníctvo tovaru prechádza na objednávateľa, až po plnom uhradení pohľadávky za tovar. Do doby uhradenia je vlastníkom tovaru predajca.
VI. Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (platí iba pri nákupe cez www.ekokrbysro.sk spotrebiteľom)
Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, alebo do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.
Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c), alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.).
Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla obchodníka uvedenej vyššie, e-mailom na adrese: info@ekokrbysro.sk, alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok.
Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný obchodníkovi s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t. j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude obchodníkom akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t. j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré spotrebiteľ prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša obchodník.
Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však obchodník spotrebiteľovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný obchodníkom, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je obchodník povinný spotrebiteľovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal tovar späť.
Podľa § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
- poskytnutie služby, ak:
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
- dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- tovar zakúpený na verejnej dražbe,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
- dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
VII. Právo na odstúpenie zmluvy
Kupujúci, ktorý nekupuje tovar v rámci podnikateľskej činnosti má zo zákona právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Pre odstúpenie od zmluvy v zákonom stanovenej lehote sa vzťahujú nasledujúce podmienky:
– zámer odstúpiť od zmluvy oznámi kupujúci obchodníkovi čo najskôr a to písomne emailom na info@ekokrbysro.sk, alebo poštou na našu adresu, spolu s tovarom, kópiou faktúry, podpisom a číslom účtu pre vrátenie peňazí
– tovar zašle kupujúci doporučene a poistený, nie však na dobierku, prípadne tovar donesie priamo na našu adresu
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti obchodník kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar bez poplatku za dopravu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru obchodníkovi bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, vráti obchodník kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 14 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru obchodníkovi bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
V prípade, že kupujúci nesplní povinnosť uvedenú v IV.1.) týchto obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku
1.Právo od odstúpenia od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14-tich dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: EKO-KRBY s.r.o., so sídlom Komenského 60,94301 Štúrovo, e-mail: info@ekokrbysro.sk, tel: +421 918 469 799
Na tento účel môžete použiť vyššie uvedený vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Spôsob vrátenia tovaru:
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu: EKO-KRBY s.r.o., so sídlom Komenského 60, 943 01 Štúrovo najneskôr do 14 dní odo dňa uplatenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Úhrada nákladov na vrátenie tovaru:
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré ste prejavili záujem a ktoré sa zhodujú s popisom nám poskytnutým, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky Vami účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znášame my.
Informácia o zodpovednosti spotrebiteľa za škodu vzniknutú na vrátenom tovare:
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania sa s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
VIII. Doprava tovaru a ceny dopravy
Dopravu zaisťuje predajca, spôsob dopravy zodpovedá veľkosti dodávky. Ceny dopravy už obsahujú aj cenu za manipulačný poplatok a cenu balného.
- Osobný odber
- DPD do 5 kg na adresu: 6,10 €
- DPD 5-10 kg na adresu: 6,80 €
- 20kg-150 kg Nitriansky kraj: 46,50 €
- 20kg-150kg Bratislavský, Zvolenský, Trnavský, Banskobystrický kraj: 53,00 €
- 20kg-150kg Trenčiansky, Žilinský, Popradský kraj: 58,00 €
- 20kg-150kg Prešovský, Košický kraj: 62,00 €
- Slovensko 150kg do 300 kg: 88,50 €
- DPD 10-20 kg na adresu: 12,00 €
Platbu je možné vykonať:
- Platba vopred – po objednaní tovaru dostanete e-mail s údajmi a pokynmi pre platbu vopred. Tovar posielame po pripísaní finančných prostriedkov.
- Platba na dobierku – platí sa preberaní tovaru kuriérovi v hotovosti. Pri platení na dobierku sa pripočíta poplatok +2,00€.
Ceny za dopravu sú uvedené s DPH. Ceny sú platné v rámci SR.
Pri objednávke do zahraničia predávajúci vypočíta poštovné individuálne, podľa hmotnosti zásielky a štátu, do ktorého zásielku posiela. Pri zásielke do zahraničia je platbu nutné zrealizovať vopred, na základe predávajúcim zaslanej proforma faktúry.
Pri nákupe nad 2000 € s DPH môže predávajúci požadovať od kupujúceho zaplatenie zálohy na účet predávajúceho, a to do 50% z celkovej ceny objednávky a najneskôr do 24 hodín od jej potvrdenia.
ZĽAVOVÝ KUPÓN: zľavový kupón si viete uplatniť v nákupnom košíku. Ak sa zľavový kupón neuplatní v nákupnom košíku, teda ak sa neudá kód do kolónky, v tom prípade sa zľava automaticky neuplatní.
IX. Dodacie podmienky
Dodanie objednaného tovaru bude realizované v čo najkratšom termíne, podľa dostupnosti tovaru na sklade a prevádzkových možností predávajúceho. Ak predávajúci nie je schopný tovar doručiť kupujúcemu do 5 pracovných dní bude vopred informovaný. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad (doklad o kúpe tovaru) a návod na používanie, prípadne záručný list, dokument na odstúpenie od zmluvy.
Spôsob doručenia závisí od veľkosti a hmotnosti balíka. Balíky do 30kg posielame kuriérskou službou DPD a tovar s hmotnosťou nad 30 kg posielame so spoločnosťou Geis. Pri oboch službách bude kupujúci oznámený ohľadne dodania tovaru kurierskou službou.
X. Reklamácie a záruky
Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho, a to ihneď po zistení závady, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu, oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s dokladom o zaplatení, prípadne so záručným listom a stručným popisom závady.
Právo na záruku zaniká v prípade, že k závade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru, používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru, zanedbaním starostlivosti o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a uplynutím záručnej doby tovaru. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.
Reklamovaný výrobok je nutné zaslať späť poštou (nie na dobierku), na adresu našej predajne, pokiaľ predávajúci neurčí inak. Adresa predajne: EKO-KRBY s.r.o. , Komenského 60, Štúrovo, 94301.
– Reklamovaný výrobok prevezmeme v predajni aj osobne.
Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku reklamačného konania (deň prijatia reklamovaného tovaru), v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Práva kupujúceho pri uplatnení reklamácie:
– Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže požadovať namiesto odstránenia chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.
– Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).
– V prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí. To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.
– Reklamácia sa považuje za vybavenú – ak sa ukončí reklamačné konanie odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Záručné podmienky pri kachliach, krbových kachliach, teplovodných krbových kachliach, krbových vložkách, teplovodných krbových vložkách sa nevzťahuje na sklo a šamoty.
Pri kúpe teplovodných spotrebičov záruka platí jedine v tom prípade, ak daný spotrebič bol napojený odborníkom potvrdenou pečiatkou. Záruka sa nevzťahuje na spotrebiče, ktoré neboli používané správne. Teplovodné krbové kachle, vložky a sporáky sa nesmú používať na sucho.
Pri uplatňovaní reklamácie dodržujte prosím nasledujúci postup:
1. Pošlite e-mail na našu adresu info@ekokrbysro.sk, kde uvediete Vaše meno a telefonický kontakt (prípadne uveďte Vaše prihlasovacie meno), na ktorom Vás zastihneme, názov výrobku, číslo faktúry a popis závady.
2. Do 24 hodín (v pracovné dni) Vám budú zaslané informácie o ďalšom postupe spolu s adresou na zaslanie reklamovaného tovaru.
3. Pošlite tovar na určenú adresu spolu s popisom závady, kópiou faktúry, prípadne potvrdeným záručným listom. Ak sa adresa dodania opraveného výrobku bude líšiť s adresou na faktúre je nutné uviesť aktuálnu adresu a telefonický kontakt.
XI. Názov a adresa orgánu dozoru
Údaje pre poskytovateľa ohľadne orgánu dozoru sú emailová adresu: nr@soi.sk, Inšpektorát SOI so sídlom v Nitre, Staničná 9, P.O. BOX 49/A, 950 50 Nitra.
XII. Záver
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona o elektronickom obchode, Zákona o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa, Zákona o ochrane spotrebiteľa 102/2014 Zb.“ v znení neskorších zákonných úprav. Prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí.
V prípade akýchkoľvek informácií, nás kontaktujte na tel. číslach alebo e-mailom. Tieto všeobecné podmienky sú platné a účinné od 07.02. 2025. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.